A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Гімназія с.Іванопіль Іванівської сільської ради Вінницької області

ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Дата: 17.04.2023 15:21
Кількість переглядів: 34

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                     Наказ гімназії с.Іванопіль

                                                                     Іванівської сільської ради

Вінницької області

17.04.2023 № 71

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ гімназії с.Іванопіль Іванівської сільської ради Вінницької області (нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.Положення про академічну доброчесність доброчесність гімназії с.Іванопіль Іванівської сільської ради Вінницької області» (далі – Положення) встановлює загальні моральні принципи та правила етичної поведінки, якими мають керуватися усі учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження творчої діяльності, визначає політику і процедури забезпечення дотримання академічної доброчесності в закладі, види відповідальності за конкретні порушення академічної доброчесності.

1.2 Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права» , «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, статуту закладу, Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних (локальних) актів гімназії.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу (освітній, науковій, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за належне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), науковій та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

 

2. ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ ДОБРОЧЕСНОСТІ

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих досягнень, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Принципами академічної доброчесності є:

– чесність – недопущення будь-яких форм обману, брехні, шахрайства, крадіжки або інших форм нечесної поведінки в навчальній, педагогічній і науковій діяльності;

– справедливість – неупереджене ставлення один до одного, об’єктивне та прозоре оцінювання результатів навчальної, дослідницької чи трудової діяльності;

– довіра – існування в ліцеї атмосфери взаємної довіри, що заохочує вільний обмін ідеями та інформацією, сприяє співпраці й творчості, позбавляє остраху, що результати діяльності може бути вкрадено, кар’єру спаплюжено, а репутацію підірвано;

– повага – виявлення поваги як до себе, так і до інших, незалежно від віку, статі та статусу, уникнення зловживань посадовим становищем виборними чи призначеними представниками учасників освітнього процесу ліцею;

– відповідальність – сумлінне виконання взятих на себе зобов’язань, протистояння будь-яким формам дискримінації, ганебним учинкам, негативному впливу інших осіб, здатність брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності;

– підзвітність – надання будь-якої інформації, що стосується освітньої, науково-дослідницької, господарської та фінансової діяльності ліцею учасникам освітнього процесу, крім тієї, доступ до якої обмежено законодавством.

2.3. Неприйнятними для учнів та працівників гімназії порушеннями академічної доброчесності є:

пропуски навчальних занять без поважних причин та запізнення на уроки без поважних причин;

– академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства під іменем особи, яка не брала участі в їх створенні;

– обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітньої процесу;

– академічне шахрайство:

для учнів:

- списування (використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації чи допомоги під час оцінювання результатів навчання; використання під час проведення контрольних робіт шпаргалок, телефонів, планшетів, мікронавушників;

- підробка підписів у офіційних документах (щоденниках, табелях); здавання різними особами робіт з однаковим змістом;

- виконання на замовлення або продаж текстів контрольних робіт, домашніх завдань;

 

для педагогів:

 фальсифікація або фабрикація інформації при створенні методичних

 

розробок, посібників;

 підробка підписів у офіційних документах (актах, угодах, звітах), свідоме завищення чи заниження оцінок.

 

 

3. ЕТИЧНІ НОРМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Етичні норми та академічна доброчесність забезпечуються

 

3.1.1. учасниками освітнього процесу шляхом:

 дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;

 утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;

 дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

 запобігання корупції, хабарництву;

 збереження, поліпшення та раціонального використання навчальноматеріальної бази закладу;

 посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

 дотримання норм про авторські права;

 надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності;

 невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами.

3.1.2.здобувачами освіти шляхом:

 самостійного виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених (для осіб з особливими  освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх потреб і можливостей);

 посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

 дотримання норм законодавства про авторське право;

 особистою присутністю на всіх уроках, окрім випадків, викликаних поважними причинами;

 користування інфраструктурою освітнього закладу відповідально, економно та за призначенням;

 сприяння збереженню та примноженню традицій закладу, підвищення його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.

3.1.3. педагогічними працівниками шляхом:

 надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;

 обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

 незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

 підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;

 дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

 об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

 здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

 інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення;

 повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, а також інших обставин;

 не розголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інші види інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян.

3.1.4. Кожен учасник освітнього процесу наділений правом вільно обирати свою громадську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

3.1.5. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку здійснює директор або особа за його дорученням.

3.1.6. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди закладу, особа, яка до цього причетна,  має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

3.1.7. Гідним для учасників освітнього процесу є:

 шанобливе ставлення досимволіки закладу: гімну, прапора, емблеми;

 дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку;

 дотримання умов Колективного договору;

 дотримання культури зовнішнього вигляду співробітників та учасників освітнього процесу;

 дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних.

3.1.8. Неприйнятним для всіх учасників освітнього процесу є:

 навмисне перешкоджання освітній та трудовій діяльності учасників освітнього процесу;

 участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю;

 підробка та неправомірне використання офіційних документів;

 перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями;

 ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди;

 вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління у закладі, поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння;

 пронесення до закладу зброї, використання вибухонебезпечних речовин, газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю та життю людини.

 

4. ЗАХОДИ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ, ВИЯВЛЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТІВПОРУШЕННЯ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

 

4.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього трудового розпорядку освітнього закладу.

4.2. Положення доводиться до відома батьківської громадськості на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.

4.3. Заступник директора, що відповідає за організацію методичної роботи в закладі:

 забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом проведення практикумів, консультацій та інших індивідуальних та колективних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, конкурсів різного рівня;

 використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

4.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу з учасниками освітнього процесу щодо етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення, цитування, посилання на джерела інформації, списування).

 

5. ВИДИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

 

5.1. Порушенням академічної доброчесності вважається:

 академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

 самоплагіат

- оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

 фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

 фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

 списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

 обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

 хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

 необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

5.2. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу освіти, зокрема:

 

Порушення

академічної

доброчесності

Суб’єкти

порушення

Обставини та умови порушення

академічної

доброчесності

Наслідки і форма відповідальності

Орган/ посадова особа, який

приймає рішення про призначення виду

відповідальності

Списування

Здобувачі

освіти

самостійні роботи;

поточні контрольні

роботи;

контрольні зрізи

знань;

заліки (для екстернів)

Повторне

проходження

оцінювання Термін - 1 тиждень

Педагогічна рада закладу

екзамен (ДПА

моніторинги якості знань

Повторне

проходження

оцінювання за

графіком проведення ДПА у закладі

Не зарахування

результатів

Педагогічна рада закладу

І етап (шкільний)

Всеукраїнських

учнівських олімпіад, конкурсів

 

 

Робота учасника

анулюється, не

оцінюється. У разі повторних випадків списування учасник не допускається до участі в інших

олімпіадах,

конкурсах

 

Оргкомітет, журі

Необ’єктивне оцінювання

результатів

навчання

здобувачів

Педагогічні працівники

Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання: усні відповіді

домашні роботи

контрольні роботи лабораторні та

практичні роботи

ДПА

заліки

моніторинги

олімпіади та

конкурсні робот

Педагогічному

працівнику

рекомендується

опрацювати критерії оцінювання знань. Факти

систематичних

порушень

враховуються при встановленні

кваліфікаційної

категорії, присвоєнні педагогічних знань

Адміністрація

закладу,

атестаційні комісії усіх рівнів

Обман

Фальсифікація Фабрикація

Плагіат

Педагогічні працівники як автори

Навчально-методичні освітні продукти,

створені

педагогічними

працівниками:

методичні

рекомендації;

навчальний посібник; навчально

методичний

посібник;

наочний посібник; практичний посібник; навчальний наочний посібник;

збірка;

методична збірка;

методичний вісник; стаття;

методична розробка

У випадку

встановлення

порушень такого

порядку:

А) спотворене

представлення у

методичних

розробках,

публікаціях чужих розробок, ідей,

синтезу або

компіляції чужих джерел,

використання

Інтернету без

посилань,

фальсифікація

наукових

досліджень,

неправдива

інформація про

власну освітню

Діяльність є

підставою для

відмови в

присвоєнні або

позбавлені раніше присвоєного

педагогічного

звання.

Б) в разі

встановлення ватестаційний період фактів списування здобувачами під час контрольних зрізів знань, фальсифікації результатів

власної педагогічної діяльності

позбавлення

педагогічного

працівника І, ІІ

кваліфікаційної

категорії

Педагогічна та

методичні ради закладу, науково методична рада методичного

кабінету,

атестаційні комісії (шкільна, міська)

 

Хабарництво

Учасники

освітнього

процесу

Надання або

отримання учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання чи

отримання коштів, майна, послуг, пільг, чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання

неправомірної

переваги в

освітньому процесі

Надання освітніх послуг за певну

незаконну

винагороду

матеріального чи нематеріального

характеру

Залежно від

розміру, об’єму може

призначатися

судом І інстанції

 

5.3. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

 ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

 особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

 знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

 оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

 

6. КОМІСІЯ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

 

6.1. Комісія з питань академічної доброчесності (далі-Комісія)– незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушеннями морально -етичних норм поведінки та правових норм цього Положення усіма учасниками освітнього процесу .

6.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади. Персональний склад Комісії ухвалюється педагогічною радою та затверджується наказом директора закладу. Термін повноважень Комісії - 1 рік.

6.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

6.4. Організаційною формою роботи Комісії є засідання.

6.5. Рішення приймаються голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

6.6. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар

6.7. Комісія звітує про свою роботу 1 раз на рік перед педагогічною радою.

 

7.ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

7.1. Учасники освітнього процесу мають знати і виконувати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт

7.2. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу. Здобувачі освіти ознайомлюються в обов’язковому порядку.

7.3. Положення про академічну доброчесність гімназії с.Іванопіль Іванівсьої сільської  ради Вінницької області затверджується педагогічною радою закладу та вводиться в дію наказом директора.

7.4. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради школи.

 

 

 

СХВАЛЕНО

Протокол засідання

педагогічної ради гімназії с.Іванопіль

Іванівсьої сільської  ради

Вінницької області

17.04. 2023 р. №9


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень