A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Гімназія с.Іванопіль Іванівської сільської ради Вінницької області

Що таке булінг?

Дата: 15.06.2023 09:45
Кількість переглядів: 39

 

ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ БІДИ

В ІНТЕРЕСАХ ДИТИНИ

Проблема насильства нині є дуже актуальною. На жаль, такою вона буде ще деякий час. Тому формування нетерпимого ставлення до проявів будь-якого насильства — вимога нашого сьогодення, якщо ми хочемо жити в мирному середовищі.

Мій улюблений світ —
Без насильства,
Без жорстокості, болі і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ — без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста,
Й голосінь не почуєш сумних.
Мій улюблений світ — це не казка,
А реальне щасливе життя,
Бо звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло іти в майбуття.

І коли на теренах країни
Без страждань заживе кожне місто,
Скажуть люди всієї країни:
Україна — це світ без насильства.

Ірина Супрун

Булінг буває таких видів і може набувати таких форм:

  • вербальний (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливихчутоктощо);
  • образливі жести або дії;
  • залякування;
  • ізоляція (жертву навмисно ізолюють, виганяють або її ігнорує частина учнів чи весь клас);
  • вимагання (грошей, їжі, інших речей, примушування що-небудь украсти);
  • пошкодження та інші дії з майном (крадіжка, грабіж);
  • шкільний кібербулінг — приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв (пересилання неоднозначних зображень і фотографій, поширення чуток тощо).

 

ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ

Булінг визначають як тривале фізичне чи психічне насильство з боку індивіда або групи  щодо індивіда, який не здатний захистити себе в конкретній ситуації. Булінг включає чотири головні компоненти:

  • це агресивна й негативна поведінка;
  • здійснюється регулярно;
  • відбувається у взаєминах, учасники яких мають неоднакову владу;
  • ця поведінка є навмисною.

Шкільний булінг можна розділити на дві основні форми:

Фізичний шкільний булінг:

  • умисні поштовхи, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень, примушування до негативних дій («доведи, що не боїшся вчителя», «ти не гірше за інших — куриш, уживаєш нар­котики», «дорослий, займаєшся сексом» тощо), бойкот, ігнору­вання; биття («темна»);
  • відби­рання в слабших дорогих речей, грошей, їжі;
  • погрози, прини­ження;
  • примушування до «слу­жіння» сильному: нести порт­фель, бути на підхваті, чергувати тощо;
  • зґвалтування, цькування, дії сексуального характеру.

Психологічний шкільний булінг — насильство, пов’язане з тиском на психіку, що завдає психологічної травми через словесні образи або погрози, переслідування, заляку­вання, якими навмисно форму­ють емоційну невпевненість.

Найчастіше жертвами шкільного насилля стають учні, які мають:

  • фізичні недоліки або вади: ті, що носять окуляри, мають знижений слух або рухові порушення;
  • особливості поведінки — замкнуті або імпуль­сивні;
  • особливості зовнішності: руде волосся, веснянки, капловухість, криві ноги, особлива форма голови, вага (повнота або худорлявість) тощо;
  • страх перед школою;
  • відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);
  • хвороби — епілепсія, заїкання, порушення мовлення, дисграфія (порушення письмової мови), дислексія (порушення читання), дискалькулія (порушення здатності до рахування) тощо;
  • низький рівень інтелекту й труднощі в нав­чанні.

Діти, що стали жертвами булінгу, проявляють такі особливості поведінки:

  • вдають із себе хворих, щоб уникнути відвіду­вання школи;
  • бояться самостійно йти до школи та зі школи, просять проводити їх на уроки, спізнюються;
  • поведінка й звички змінюються;
  • очевидні симптоми страху, що полягають у порушеннях сну й апетиту, нічному крику, від­людкуватості та потайливості;
  • рваний верхній одяг або пошкоджені речі;
  • регулярні прохання дати грошей, злодійство;
  • зниження якості навчання, втрата інтересу до улюблених занять;
  • постійні синці та інші травми;
  • мовчазливість, небажання розмовляти;
  • як прояв крайнього ступеня: суїцид.

Як наслідок, формуються переважно негативні якості особистості: агресія, жорстокість, ненависть до світу, безцільність буття, жадоба неусвідомленої помсти або ж, у протилежному випадку, дитина починає шукати психологічного захисту, опіки, безпеки в інших людей. Перенесене в дитинстві насилля залишає відбиток у свідомості людини на все життя. За кожною з перелічених причин стоять людські долі, проблеми та негаразди.

Наслідки булінгу:

А) неадекватне сприйняття власної індивідуаль­ності — занижена самооцінка, комплекс неповно­цінності, беззахисність;

Б) неадекватне сприйняття реальності — фор­мування дезадаптаційних захисних психологічних механізмів;

В) тривога, стрес, фобії, депресії, неврози, страх;

Г) відхилення в поведінці — адиктивна, антисо­ціальна (крайньою формою якої є кримінальна), суїцидальна;

Д) формування залежностей - алкогольна, тютю­нова, наркотична, психологічна тощо;

Ж) порушення в комунікативній сфері (крайнім випадком є розлади мовлення) — страх спілкування з людьми, крайня недовіра до людей, відсторо­нення від спілкування з колективом (у школі це прогули).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень